Asukkaalle

Miten toimin havaittuani korjaustarpeita asunnossa?

Täytä vikailmoituslomake tai soita vuokranantajalle ma-pe klo 9-16 välisenä aikana numeroon 040 921 0980.

Jos korjaustarve on välitön (esimerkiksi vesivuoto) ja se tapahtuu muuna kuin yllämainittuna aikana ilmoita siitä asuinpaikkakuntasi huoltoyhtiöön.

 

Paikkakunta Huoltoyhtiö Yhteystiedot
Espoo Huoltia puh. 044 777 0977
Helsinki Kotikatu puh. 010 270 8888
Järvenpää ja Kerava Kotikatu puh. 010 270 8889
Mäntsälä Kivapiha puh. 0400 30 82 52
Sammatti ja Siuntio Palpen puh. 044 70 444 60
Vantaa Asuma puh. 020 779 2300
Vihti / Nummela Nummelan Huoltokaksikko puh. 040 577 47 77
Vihti / Otalampi Palpen puh. 044 70 444 60

Unohdin kotiavaimen, mitä teen?

Soita huoltoyhtiöön, numerot yläpuolella. Huoltoyhtiö veloittaa oven avaamisesta hinnastonsa mukaisesti.

Mikä ja milloin on huoltokierros?

Teemme noin puolivuosittain, tyypillisesti keväällä ja syksyllä, asuntojen huoltokierroksen kustannuksellamme. Käynnin yhteydessä vaihdetaan ilmanvaihdon suodattimet, tarkistetaan palovaroittimet ja tehdään muita huoltokalenteriin merkattuja huoltotöitä sekä asukkaiden aikaisemmin ilmoittamia pieniä korjauksia.

Käynneistä tiedotetaan 1-2 viikkoa aikaisemmin postilaatikkoihin jaettavalla tiedotteella. Pyrimme laittamaan myös tekstiviestimuistutuksen ennen huoltokierrosta. Käynnin aikana ei tarvitse olla kotona vaan huoltomiehemme voi käyttää yleisavainta, mutta kotiin jäävistä lemmikkieläimistä tulee ilmoittaa meille tiedotteessa kuvatulla tavalla.

Miten irtisanon asunnon?

Täytä irtisanomislomake (vaatii pankkitunnistautumisen) tai lähetä viesti koti@oikeakoti.fi.

Jos teet irtisanomisen sähköpostitse ilmoita viestissä nimesi, yhteystietosi, irtisanottavan asunnon osoite ja vuokrasuhteen päättymispäivä. Vahvistamme irtisanomisen seuraavan arkipäivän aikana.

Vuokrasopimuksemme mukaisesti irtisanomispäivä on yksi (1) kuukausi. Irtisanomisaika lasketaan sen kalenterikuukauden lopusta, jonka aikana irtisanominen on suoritettu.

Mitä minun tulee tehdä asunnolle, kun olen muuttamassa pois?

Muuttaessasi asunnosta, tulee sinun siivota asunto huolellisesti. Jos huoneistoa ei ole siivottu hyvin, laskutamme huoneiston siivouksesta aiheutuneet kulut joko pidättämällä ne vakuudesta tai laskuttamalla erikseen.

Miten ilmoitan asukasmäärän muutoksesta?

Veloitamme kuukausittaisen vuokran yhteydessä asunnossa asuvien henkilöiden lukumäärään perustuvan vesimaksuennakon. Mikäli asunnossa asuvien henkilöiden määrä muuttuu, ilmoita siitä sähköpostitse koti@oikeakoti.fi tai puhelimitse ma-pe klo 9-16 välisenä aikana numeroon 040 921 0980.

Miten ja milloin tehdään vesimaksutasaus?

Kuukausittainen vesimaksuennakko, tyypillisesti 26 €/henkilö/kk, tasataan vastaamaan toteutunutta kulutusta vuosittain ja vuokrasuhteen päättyessä.

Tasauksessa käytetty kylmän veden kuutiohinta perustuu OikeaKodin toimialueen vesilaitosten yhtiöltä laskuttamaan keskikuutiohintaan pyöristettynä lähimpään kokonaiseen euroon. Lämpimän veden kuutiohinta lasketaan kylmän veden hinnan perusteella lisättynä sen lämmittämiseen kuluvan energian kustannuksella ja pyöristettynä lähimpään euroon. Vesimaksuennakon suuruutta muutetaan kustannusten muuttuessa.

Muita kysymyksiä?

Jokaisessa asunnossa on Kodinkansio, josta löytyy vastaus taloyhtiökohtaisesti melkein kaikkeen. Jos et löydä vastausta lähetä viestiä koti@oikeakoti.fi tai soita ma-pe klo 9-16 välillä numeroon 040 921 0980.